Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/uupvanyl/public_html/detailing/wp-includes/class-wp-list-util.php on line 157
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/uupvanyl/public_html/detailing/wp-includes/class-wp-list-util.php on line 157
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/uupvanyl/public_html/detailing/wp-includes/class-wp-list-util.php on line 157
- Види авто шуму
Тривала подорож у автомобілі з високим рівнем шуму призводить до швидкої стомлюваності водія та знижує безпеку руху. Водій, керуючи автомобілем, піддається впливу як зовнішніх джерел шуму (вулиця), та шуму, що видається безпосередньо автомобілем. Автомобіль сам є складним джерелом звукових хвиль у широкому спектрі діапазону.
Зовнішній та внутрішній шум автомобіля
Розрізняють шум зовнішній, що впливає на оточуючих, і шум внутрішній, що впливає на водія та пасажирів. Значення показників шуму для транспортних засобів нормується міжнародними стандартами.
Нормативи для легкових автомобілів:
Євростандарт: за зовнішнім шумом – не більше 74 дБ
За кордоном нормативи переглядаються кожні 2-3 роки, та вимоги до зниження шуму є досить жорсткими – на 2-3-дБ!
Зниження шуму на 3 дБ суб’єктивно сприймається людиною як зниження звукового тиску приблизно в 2 рази. Залежність зміни шуму виражена в дБ величина – логарифмічна. Для того, щоб було легко зрозуміти, ви можете подивитися таблицю різних рівнів шуму.
Особливо значення має частотна характеристика шуму – це важлива складова акустичного комфорту у салоні автомобіля. Так автомобіль може «вписуватися» в найжорсткіші стандарти за загальним рівнем шуму, але частотна характеристика шуму буде такою, що на всіх або деяких режимах руху можна почути неприємні звуки високої або низької тональності, «завивання», скрипи і т.д.
Шум та вібрація в автомобілі
За природою походження шуми поділяються на повітряні та структурні. Середовищем поширення повітряного шуму є повітря. Середовищем поширення структурного шуму є тверде тіло. Щодо автомобіля це виглядає так. Двигун, що працює через елементи кріплення, передає вібрацію на кузов, панелі якого в залежності від ступеня вібрації видають більш-менш інтенсивний звук – структурний шум.
Джерела шуму в автомобілі
Їх умовно можна поділити на дві групи:
а) первинні:
двигун, трансмісія, система випуску відпрацьованих газів, шини, потоки повітря, що обтікають автомобіль під час руху (аеродинамічний шум);
б) вторинні:
металеві панелі кузова (підлога, дах, крила, двері, арки колісних ніш і т.д.), великогабаритні пластмасові деталі інтер’єру автомобіля (панель приладів, формовані накладки дверей, декоративний кожух передньої підлоги під рукоятку КПП, накладки стійок), дрібні металеві конструкції (тяги приводу замків, склопідйомників тощо).
Шляхи поширення шуму в автомобілі
Повітряний шум від первинних джерел проникає в салон автомобіля через нещільність кузова (дверні отвори, технологічні отвори передньої підлоги), а також через скло автомобіля. Чим товщі скло та панелі кузова, тим вище їх звукоізоляційні властивості. Чим нижчий повітряний шум від первинних джерел, тим оптимальніша конструкція самих джерел: двигуна, трансмісії, системи вихлопу, шин (висота та малюнок протектора), ущільнювачів дверей.
Структурний шум проникає в автомобіль через елементи підвіски до кузова силового агрегату, трансмісії, системи вихлопу, ходової частини. Вібрація, що передається через елементи підвіски, змушує коливатися без панелі кузова, які в свою чергу, випромінюють структурний шум. Крім того, звук, випромінюваний елементами системи вихлопу (трубами, резонатором, глушником), призводить до додаткового збудження підлоги автомобіля, що робить відчутний внесок у загальний рівень внутрішнього шуму. У загальний рівень шуму в салоні автомобіля чималу частку вносить відбитий звук. Відбитий звук – звук, що утворюється при відображенні звукових потоків, що видаються первинними джерелами, від дорожнього покриття.
Методи боротьби з автомобільним шумом
поділяються на конструктивний та пасивний.
Конструктивний метод:
1) застосування відбалансованих силових агрегатів та вузлів трансмісії;
2) правильний підбір та розрахунок еластичних елементів підвіски силового агрегату, трансмісії, ходової частини, системи вихлопу;
3) правильний розрахунок конструкції системи вихлопу та визначення точок її підвіски до кузова;
4) правильне моделювання конструкції кузова та його жорсткості;
5) вибір прогресивних конструкцій ущільнювачів вікон та дверних отворів тощо.
Велика кількість автомобілів, що сходять з конвеєра, мають. великий рівень шуму. У чому причина?
Низька якість комплектуючих і то як зірано авто, не покращують акустику салону.
Пасивний метод:
1)– застосування вібро, звукопоглинальних, звукоізолюючих та ущільнювальних матеріалів — шумоізоляція автомобіля;
2) – застосування захисних кожухів.
Застосування шумоізолюючих матеріалів — останній щабель у створенні «тихого» автомобіля, тобто. Насамперед автомобіль «доводиться» конструкційно, а вже потім якщо можливості конструкції вичерпані – використовуються вібро-, звукопоглинаючі, звукоізолюючі та ущільнювальні матеріали. Тому, перш ніж проводити шумоізоляцію автомобіля, необхідно вирішити питання з прокладками вихлопної системи, елементами підвіски, що стукають, розбовтані кріпленнями елементів салону і т.п.
Інші наши проекти
Volkswagen Passat B8. Тонування та плівка
Тонування та захист антигравійною плівкою. Захистили крила фари та капот. Тнування всього автомобілю, а на лобове скло атермальна плівка для комфорта в…
Toyota Sequoia. В погоне за светом
Большой внедорожник Sequoia. Ему нипочем бездорожье, любые дороги, леса и поля. Но достаточно ли ему света, чтобы покорять места, куда заведет его…
Infiniti Q30. Спасение от больших трат
Любим мы Infiniti, а они любят нас. У красивой, белоснежной Q30, почему-то плохо стал работать габарит. Виной всему оказался диод, который прижался…